22-08-2020 Zie verder: Tweakers forum [ Freedom ] Ervaringen en Discussie ( ervaringen van overstappers ) Freedom.nl Nieuwsbrieven Xs4all [ klant ] xs4all-blijft-voor-klanten-bestaan 14-01-2020 blogbericht in XS4ALL blog: XS4ALL blijft na samenvoeging met KPN bestaan 14 January 2020 Velen van u vinden onze persoonlijke service en aandacht erg belangrijk. Dat werd wel duidelijk uit de vele reacties die we het afgelopen jaar hebben gekregen. Daarom blijven onze klantenservice en technische helpdesk bestaan. Bereikbaar onder hetzelfde nummer, met dezelfde mensen én uit naam van XS4ALL. Blijft XS4ALL zich inzetten voor het maatschappelijk belang? Hier zullen we onverminderd mee door blijven gaan. Belangrijke XS4ALL-waarden op het gebied van privacy en veiligheid worden ook gewaarborgd. Het gaat dus om meer dan ons merk alleen. Wat betekent dit voor u? De dienstverlening zoals die u van ons gewend bent gaat door. Onder de bestaande voorwaarden. Wat dit precies betekent, wordt binnenkort door onze Privacy Officer uitgelegd op ons blog. Hoe zit het met onze werknemers? Per 1 maart gaan al onze medewerkers over naar KPN. Dat is administratief. We blijven als collega’s gewoon bij elkaar. Hoe zit het met uw contract? Om ons werk te kunnen blijven doen, wordt per 1 maart uw contract overgezet naar KPN B.V. Zij wordt dan verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens. Dat is puur juridisch. Hoe zit het met de technische samenvoeging? Op technisch vlak gaat de samenvoeging door. We maken al jaren gebruik van het KPN-netwerk. Onderdelen waar we onze eigen techniek voor gebruiken, worden geïntegreerd in KPN. Onze unieke diensten zoals het malwarefilter en DNSSEC worden ook overgenomen. Wanneer gaat dit gebeuren? Deze technische samenvoeging met KPN zal ergens tussen eind 2020 en begin 2021 van start gaan. Gaat u hier veel van merken? Zo min mogelijk. Het kan bijvoorbeeld zijn dat uw IP-adres eenmalig verandert. Blijft XS4ALL voor onbepaalde tijd bestaan voor huidige klanten? Zeker. Hoe blijf ik op de hoogte over het samengaan van XS4ALL en KPN? We houden u de komende tijd op de hoogte van alle ontwikkelingen. Via e-mail, ons blog en in onze nieuwsbrief. Zo kunt u op de voet volgen wat we doen. -- bron: https://blog.xs4all.nl/xs4all-blijft-bestaan/ 14-01-2020 Reactie van actiecomité XS4ALL moet blijven op het besluit XS4ALL als merknaam van KPN te behouden: KPN start met integratie van XS4ALL en draait klanten rad voor ogen KPN heeft vandaag aan XS4ALL-werknemers bekend gemaakt te starten met de integratie van XS4ALL. Actiecomité XS4ALL Moet Blijven is geschrokken van het plan en beschouwt het als nog slechter dan het simpelweg direct opheffen van XS4ALL. De wijze waarop XS4ALL de komende tijd wordt uitgekleed is schrijnend: er wordt gedaan alsof XS4ALL voorlopig mag blijven. Achter de schermen worden echter tal van zaken al geïntegreerd, wat verdere stappen betekent in het langzame ontmantelingsproces van de afgelopen jaren. Aanleiding voor deze koerswijziging lijkt een onderzoek onder klanten van XS4ALL te zijn, waarin een jaar na de aankondiging van de integratie KPN eindelijk aan klanten heeft gevraagd naar hun mening. De resultaten van dit onderzoek zijn “strikt geheim” verklaard, maar naar verluidt antwoordt zo’n 75% van de respondenten dat ze het een probleem vinden dat de dienstverlening van XS4ALL op termijn onder het KPN-merk wordt voortgezet. De eerste fase start in maart. Op 1 maart vindt de overgang van onderneming (OVO) plaats. KPN heeft vanaf dat moment vrij spel en bepaalt dan eigenstandig hoe de integratie verder verloopt. De ondernemingsraad van XS4ALL kan dan worden opgeheven. Ook kan er dan al klantdata met KPN gedeeld worden. Klantcontact blijft voorlopig nog een aparte afdeling die als ‘XS4ALL’ bereikbaar zal zijn, maar wel met aansturing vanuit KPN. XS4ALL wordt hiermee een KPN-afdeling die de klanten van XS4ALL bedient, in ieder geval voorlopig nog met XS4ALL-personeel. Het integreren van techniek leidt er toe dat XS4ALL-klanten en hun data uiteindelijk volledig in de systemen van KPN komen te zitten, wat nu niet het geval is. Dit betekent ook dat het privacy- en securitybeleid van KPN van toepassing zal zijn. Facturen worden door KPN opgemaakt, het internetverkeer loopt over het netwerk van KPN, de IT-backend van KPN wordt gebruikt, alleen wordt overal een XS4ALL-sticker opgeplakt. Het actiecomité is zeer teleurgesteld dat KPN de integratie op deze manier voortzet en vindt dat klanten een rad voor ogen wordt gedraaid. Door de naam voorlopig te laten bestaan maar achter de schermen te starten met de integratie van techniek, wordt XS4ALL verder uitgehold en verwordt het tot een label. Techniek, mensen en cultuur vormen de harde kern van XS4ALL. Als je daar één of meer elementen uithaalt, is het geen XS4ALL meer. De ziel, het hart, gaat er dan uit. Wat KPN nu doet met de integratie, is alsof je gaat eten bij een sterrenrestaurant maar vervolgens fast food voorgeschoteld krijgt. Het is typerend dat KPN denkt dat klanten blij zullen zijn dat de merknaam XS4ALL nog blijft. Het gaat natuurlijk niet om de naam, maar om alles waar XS4ALL voor staat, en na een jaar actievoeren en gesprekken zouden ze dit ondertussen toch moeten weten. Later meer. —— bron: https://xs4allmoetblijven.nl/nieuws/kpn-start-met-integratie-van-xs4all-en-draait-klanten-rad-voor-ogen/ 14-01-2020 KPN gaat toch door met merk Xs4all door Herman Stil in het Parool, 14 januari 2020, 15:51 Xs4all blijft toch bestaan. KPN-topman Joost Farwerck heeft dinsdag in Amsterdam het personeel ingelicht dat het besluit om de internetaanbieder op te heffen van de baan is. Wel worden organisatie, techniek en dienstverlening aan de achterkant meer geïntegreerd met KPN. Ook verdwijnt Xs4all als zelfstandig bedrijf met een eigen ondernemingsraad en twee charitatieve stichtingen. KPN besloot een jaar geleden om te stoppen met alle dochtermerken, om marketinginspanningen te concentreren op het eigen merk. Daarmee zou zeker 55 miljoen euro kunnen worden bezuinigd. Het besluit leidde tot grote ophef bij personeel en klanten van Xs4all. Dat leidde tot een handtekeningenactie met 53.000 deelnemers en de oprichting van een alternatieve provider, Freedom Internet, die op het punt staat actief te worden. De ondernemingsraad van het dochterbedrijf stapte tevergeefs naar de rechter. Die oordeelde eind vorig jaar dat KPN het besluit niet op onjuiste bronnen had genomen. Verrast “We zijn redelijk verrast dat de naam toch overeind wordt gehouden,” zegt vicevoorzitter Daan Willems van de ondernemingsraad van Xs4all. “Dit plan is weer buiten de medewerkers en ondernemingsraad om gemaakt.” “Ondanks dat ze de rechtszaak hebben gewonnen zijn ze zo geschrokken van de reacties, dat ze er toch van afstappen. Dit is een eerste voorzichtige stap, maar die is volgens ons lang niet voldoende. De naam wordt behouden voor bestaande klanten maar de integratie blijft hetzelfde. Medewerkers, klanten, systemen gaan gewoon naar KPN. En de werknemers die over de techniek gaan, worden gewoon ontslagen. Klanten gaan straks gewoon over naar KPN, onder het vlaggetje van Xs4all.” “Wij vinden nog steeds dat KPN daarmee voorbijgaat aan de positie van Xs4all. Ze zouden toch weer moeten nadenken over deze stap. Want dit verandert niet veel aan de gevolgen van deze operatie. Nog steeds ga je klanten verliezen en medewerkers kwijtraken.” “Ik weet niet of wij hiermee als ondernemingsraad moeten instemmen of niet. Wij onderzoeken onze mogelijkheden.” Schrijnend “Dit is nog slechter dan het simpelweg direct opheffen van Xs4all,” zegt Kirsten Verdel van actiecomité ‘Xs4all moet blijven’ en Freedom Internet. “De wijze waarop Xs4all de komende tijd wordt uitgekleed is schrijnend.” Er wordt volgens haar gedaan alsof Xs4all voorlopig mag blijven. Daarmee wordt klanten een rad voor ogen gedraaid. “Door de naam voorlopig te laten bestaan, maar achter de schermen te starten met de integratie, wordt Xs4all verder uitgehold.” “Xs4all wordt hiermee een KPN-afdeling die de klanten van Xs4all bedient, al dan niet met Xs4all-personeel. Het integreren van techniek leidt er toe dat Xs4all-klanten en hun data uiteindelijk volledig in de systemen van KPN komen te zitten, wat nu niet het geval is. Dit betekent ook dat het privacy- en securitybeleid van KPN van toepassing zal zijn.” “Techniek, mensen en cultuur vormen de harde kern van Xs4all. Als je daar één of meer elementen uithaalt, is het geen Xs4all meer. De ziel, het hart, gaat er dan uit.” KPN wil op 1 maart beginnen met de integratie van Xs4all. Mogelijk moet de ondernemingsraad zich opnieuw over dit plan uitspreken. Freedom Internet Freedom Internet gaat gewoon door met de voorbereidingen van het opzetten van een eigen internetaanbieder op basis van het gedachtegoed van Xs4all. Het bedrijf, dat dit jaar streeft naar 25.000 klanten, verwacht eind maart de eerste klanten van internettoegang te kunnen voorzien. bron: https://www.parool.nl/nederland/kpn-gaat-toch-door-met-merk-xs4all~bd26abc9/ 5-1-2020 freedom.nl publiceerde op 31-12-2019 het Eindejaarsnieuws over Freedom. Een overzicht van de gebeurtenissen, verwachtingen en plannen, met als extra mededeling dat er tot in maart 2020 niet veel nieuws naar de media zal komen over de voorbereidingen, te druk zeg maar. Anderhalve maand geleden ging Freedom Internet van start. We zijn anderhalve maand verder, dus hoog tijd voor een update! https://www.freedom.nl/nieuws/eindejaarsnieuws-over-freedom Uit dit eindejaarsbericht ook een link naar het overzicht dat emerce.nl van de in 2019 in gang gezette inlijving van XS4ALL bij KPN maakte. Op Emerce staat trouwens ook nog een leuk overzicht van wat er dit jaar gebeurde: https://www.emerce.nl/nieuws/2019-muiterij-xs4all 5-1-2020 E-mail aan de klanten van XS4ALL, van 23-12-2019 Beste XS4ALL-klant, De samenvoeging van XS4ALL en KPN gaat door Op 18 oktober heeft de ondernemingsraad beroep ingesteld bij de rechter. Donderdag 28 november was de hoorzitting bij de Ondernemingskamer. Vandaag is de uitspraak bekendgemaakt. De rechter heeft de bezwaren van de ondernemingsraad van XS4ALL afgewezen. Dit betekent dat de samenvoeging van XS4ALL en KPN doorgaat. Wat betekent dit voor u? U hoeft nu niets te doen. Uw abonnement gaat over wanneer de dienstverlening gelijkwaardig of beter is dan wat u heeft. Dit is op z’n vroegst eind 2020. We zullen u persoonlijk informeren. Wat we beloven Bij KPN houdt u straks de klantenservice en helpdesk die u gewend bent, uw FRITZ!Box-modem, e-mailadressen die op @xs4all.nl eindigen en kijkt u tv via dezelfde ontvanger. Hetzelfde geldt voor unieke XS4ALL-diensten zoals het malwarefilter, poortbeveiliging en DNSSEC. Dus onze inzet voor privacy en veiligheid zetten wij bij KPN gewoon voort. Beloofd. Zo blijft u op de hoogte We houden u de komende tijd op de hoogte van alle ontwikkelingen. Via e-mails zoals deze, op ons blog en in onze nieuwsbrief. Zo kunt u op de voet volgen wat we doen. Vragen mag altijd Op xs4all.nl/uitspraak vindt u antwoorden op veelgestelde vragen. Heeft u toch nog een andere vraag? Bel dan onze Klantenservice op 020 398 76 66 (lokale gesprekskosten). We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08.00 en 20.00 uur en op zaterdag tussen 10.00 en 17.00 uur. Met vriendelijke groet, Jörg Kramer Algemeen Directeur XS4ALL Internet bv 5-1-2020 Relevante sites in verband met de opheffing van XS4ALL als zelfstandige divisie binnen het bedrijf KPN De nieuwe provider in oprichting freedom.nl https://www.freedom.nl/ Het archief van de actiegroep XS4ALL moet blijven https://xs4allmoetblijven.nl/ 5-1-2020 Blogbericht van XS4ALL, van 23-12-2019 Uitspraak Ondernemingskamer: de samenvoeging van XS4ALL en KPN mag doorgaan De samenvoeging van XS4ALL en KPN gaat door. We kunnen ons voorstellen dat u met een aantal vragen zit. Die beantwoorden wij graag. Hoe zat het ook alweer? KPN en XS4ALL worden samengevoegd. De ondernemingsraad van XS4ALL is het niet eens met dit besluit. Op 18 oktober heeft hij daarom beroep ingesteld bij de rechter. Donderdag 28 november was de hoorzitting bij de Ondernemingskamer. Wat is de uitspraak? De rechter heeft de bezwaren van de ondernemingsraad van XS4ALL afgewezen. Dit betekent dat de samenvoeging van XS4ALL en KPN doorgaat. Wat betekent dit voor u? Bij KPN houdt u straks de klantenservice en helpdesk die u gewend bent, uw FRITZ!Box-modem, e-mailadressen die op @xs4all.nl eindigen en kijkt u tv via dezelfde ontvanger. Hetzelfde geldt voor unieke XS4ALL-diensten zoals het malwarefilter, poortbeveiliging en DNSSEC. Dus onze inzet voor privacy en veiligheid zetten wij bij KPN gewoon voort. Beloofd. Hou ik mijn ‘vaste’ IP-adres? Ja. Bij KPN krijgt u een ‘vast’ IP-adres op dezelfde manier zoals nu bij ons het geval is. Op dit moment heeft u eigenlijk een ‘semi-fixed’ (semi-vast) IP-adres. Uw IP-adres kan namelijk bij verhuizing of wijziging in techniek, bijvoorbeeld van DSL naar glasvezel, veranderen. Kan ik zelf alvast overstappen naar KPN? We raden dit af. Als u nu overstapt naar KPN dan wordt dat gezien als een normale overstap. U krijgt dan een ander modem, u verliest uw e-mailadressen die op @xs4all.nl eindigen en alles moet opnieuw aangesloten worden. Kortom, veel rompslomp en unieke XS4ALL-diensten bent u, in ieder geval voor langere tijd, kwijt. Wanneer gaat uw abonnement over naar KPN? Dit gebeurt op z’n vroegst eind 2020. Wat betekent dit voor de medewerkers van XS4ALL? De medewerkers van XS4ALL gaan mee naar KPN. Welke klantenservice moeten we vanaf nu bellen bij vragen? U belt gewoon met onze Klantenservice op 020 398 76 66 (lokale gesprekskosten). We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08.00 en 20.00 uur en op zaterdag tussen 10.00 en 17.00 uur. Hoe blijf ik op de hoogte over het samengaan van XS4ALL en KPN? We houden u de komende tijd op de hoogte van alle ontwikkelingen. Via e-mail, ons blog en in onze nieuwsbrief. Zo kunt u op de voet volgen wat we doen. [ bron: https://blog.xs4all.nl/uitspraak/ ] 5-1-2020 Een blog bericht van XS4ALL, van 14-11-2019 We merken dat bij sommigen van u onduidelijkheid heerst over Freedom Internet. Door alle media-aandacht wordt naar ons gekeken voor een reactie. Kortom, er is een duidelijke vraag naar informatie. XS4ALL is in business. Onze medewerkers staan voor u klaar. Met expertise én passie. We geven dan ook graag opheldering. >> Wilt u weten wat de stand van zaken is tussen XS4ALL en KPN? Kijk dan onderaan de pagina. Is Freedom Internet een officiële opvolger, doorstart of afsplitsing van XS4ALL? Nee. Freedom Internet is door derden opgericht en heeft verder geen banden met XS4ALL. U heeft geld geleend aan/geïnvesteerd in Freedom Internet, wat gaat daarmee gebeuren? Dat geld gaat op geen enkele manier naar XS4ALL. Wij kunnen daar dus geen uitspraken over doen. Freedom Internet zet hoog in op onze kernwaarden zoals kwaliteit, veiligheid en privacy. Kunnen ze dat waarmaken? XS4ALL staat ruim 25 jaar voor kwaliteit, veiligheid en privacy. Het behoort tot onze kernwaarden. Vanaf het begin. Deze expertise opbouwen is niet over één nacht ijs gegaan. Dat heeft jaren geduurd. Met vallen én opstaan. Freedom Internet zal, net als wij, zich moeten bewijzen. En dit blijven doen zolang ze bestaan. Kunt u zomaar van XS4ALL overstappen naar Freedom Internet? Freedom Internet heeft nog geen vaste diensten zoals internet, interactieve televisie en bellen. Kunt u uw XS4ALL-abonnement overzetten naar Freedom Internet? Als u in de toekomst overstapt naar Freedom Internet is dat een opzegging bij ons. Het is niet anders dan wanneer u van XS4ALL zou overstappen naar een andere provider. U gaat namelijk een contract aan met een andere partij. Onze dienstverlening stopt vanaf dat moment. Kunt u uw @xs4all.nl e-mailadres(sen) overzetten naar Freedom Internet? Dat is niet mogelijk. Zoals eerder aangegeven staat Freedom Internet volledig los van ons. Zij hebben om die reden het domein xs4all.nl niet in handen. Hier valt onze website onder, maar ook alle e-mailadressen die op @xs4all.nl eindigen. Kunt u bij ons terecht voor hulp met Freedom Internet-diensten? Freedom Internet biedt op dit moment alleen nog e-mailadressen aan. Voor hulp daarmee kunt u het beste contact opnemen met Freedom Internet zelf. Neemt u in de toekomst enkel nog vaste diensten af van Freedom Internet? Dan bent u afhankelijk van deze nieuwe partij. Wij kunnen dan geen ondersteuning meer bieden. XS4ALL en de integratie in KPN KPN heeft gekozen voor een 1-merkstrategie. Het gevolg is dat ze Telfort, Yes Telecom en dus ook XS4ALL willen integreren in het KPN-merk. Het uitgangspunt is dat de dienstverlening niet verandert. De ondernemingsraad van XS4ALL heeft op 18 oktober beroep ingesteld bij de rechter. Zij zijn tegen het besluit om XS4ALL te integreren in KPN. We zijn nog in afwachting van de uitspraak. Tijdens deze procedure zal de integratie niet gestart worden. XS4ALL is in business We snappen dat al deze ontwikkelingen verwarrend kunnen overkomen. Wat wij hierin kunnen betekenen is zo transparant mogelijk zijn naar u. Zijn er nieuwe ontwikkelingen? Dan brengen wij u persoonlijk op de hoogte. Het is goed om te weten dat XS4ALL gewoon in business is. Iedereen binnen het bedrijf blijft zich voor u inzetten. Met dezelfde expertise en hoeveelheid passie als voorheen. Nieuwe klanten zijn van harte welkom. [ bron: https://blog.xs4all.nl/xs4all-kpn-en-freedom-internet-hoe-zit-het/ ] 5-1-2020 - Een icoontje maken voor de URL Leuke hobby voor de 'personal website' beheerder. Goede uitleg van Marketingportaal met verwijzing naar de download site van irfanView, het programmaatje dat je nodig hebt om het icoontje te converteren naar .ico format. Wel een geduld werkje. Het duurt namelijk een paar dagen tot een week voordat je het resultaat kunt zien. https://www.marketingportaal.nl/tools-software/een-icoon-maken-voor-de-url/ |
|